سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پالس اکسیمتر چه کاربردی دارد؟

پالس اکسی متر دستگاه الکترونیکی کوچکی است که میزان اشباع اکسیژن در خون را تخمین می زند. شما یک عدد در محدوده 95 تا 100 درصد می خواهید. اگر تعداد به 92? یا کمتر کاهش یابد ، این جای نگرانی است. به طور کلی این سطحی است که پزشک ممکن است اکسیژن اضافی به شما بدهد و شما را برای مشاهده در بیمارستان نگه دارد.

دکتر ریچارد لویتان ، پزشک اورژانس مستقر در نیوهمپشایر ، متخصص در زمینه مدیریت راه های هوایی ، توضیح می دهد: برای رسیدن به این درصد ، انگشت یا لاله گوش شما بسته می شود و طول موج های مختلف نور را از طریق مویرگ های کوچک شلیک می کند.

اصطلاح سطح پایین اکسیژن خون ، هیپوکسمی است. در این شرایط ممکن است اعضای بدن شما درست کار نکنند. موارد شدید می تواند در عملکرد قلب و مغز تداخل ایجاد کند.

شما احتمالاً از قبل با اکسی متر پالس اکسیژن خون خود را کنترل کرده اید. در برخی از معاینات بدنی مورد استفاده قرار می گیرد و در حین عمل و مراقبت های ویژه ضروری به نظر می رسد. دستگاه ها همچنین ضربان قلب شما را می دهند.

COVID-19 می تواند آنچه را که ذات الریه COVID نامیده می شود ، ایجاد کند - عفونی که در آن کیسه های هوای ریه پر از مایع یا چرک می شود. و این احتمال وجود دارد که فردی که به ویروس کرونا ویروس جدید مبتلا شده است ، در مراحل اولیه ذات الریه COVID - از جمله افت سطح اکسیژن خون - باشد و بدون مشکل در تنفس.