سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پالس اکسیمتر چه کاربردی دارد؟

در چنین مواردی ، ممکن است یک پالس اکسی متر نشان دهد که قبل از اینکه متوجه شوید با مشکل روبرو هستید. این همان چیزی است که لویتان وقتی اوایل این ماه 10 روز را در بیمارستان در بیمارستان بلویو در نیویورک کار کرد ، این را دید: بسیاری از بیماران مبتلا به کوویید از زمان ورود به بیمارستان از لحاظ ذات الریه COVID بسیار بیمار بودند. آنها به سرعت نفس می کشیدند و سطح اکسیژن خون آنها به طور خطرناکی پایین بود. بیماران مانند کوهنوردان کوهی عادت کرده بودند که به تدریج سطح اکسیژن را کاهش دهند و نمی فهمند که در پریشانی هستند.

بسیاری از آنها گفتند که به تازگی احساس تنگی نفس کرده اند اگرچه روزها علائم COVID-19 را تجربه کرده اند. لویتان می گوید ، تا زمانی که بیماران به بیمارستان می رفتند ، ویروس ریه های آنها را آسیب دیده بود و حال بسیاری از آنها وخیم بود. وی بیماران ذات الریه COVID را با سطح اشباع اکسیژن تا 50 درصد مشاهده کرد.

لویتان فکر می کند که در میان یک بیماری همه گیر تنفسی ، داشتن یک اکسی متر پالس در خانه منطقی است - همانطور که ممکن است شما یک دماسنج برای ردیابی تب ها داشته باشید. وی می گوید ، اگر علائم COVID-19 دارید ، مانند ضعف ، درد عضلانی یا تب ، می توانید از دستگاه برای اندازه گیری سطح اکسیژن خون استفاده کنید.

این رقم 92? (یا کمتر) نشانه این است که "شما باید مورد ارزیابی قرار بگیرید زیرا این بیماری بی صدا می کشد و نیازی به تنگی نفس قابل توجه ندارید" تا در معرض خطر قرار بگیرید. (اگرچه افراد در ارتفاعات ممکن است "در دهه 90 کم و خوب باشند").

دکتر الیسا پرکینز ، استاد پزشکی فوریت های پزشکی در مرکز پزشکی بوستون ، لزوماً فکر نمی کند که همه به خرید پالس اکسیمتر نیاز دارند. وی نگران است که در صورت احساس مریض بودن افراد به جای تماس گرفتن با پزشک به خواندن دستگاه بستگی دارند.