سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پالس اکسیمتر چه کاربردی دارد؟

گزارش ابتکار جهانی آسم از سوی موسسه ملی قلب ، ریه و خون / سازمان بهداشت جهانی به این نتیجه رسید که پالس اکسیمتری روش مناسبی برای کنترل بیماران مبتلا به آسم نیست. این گزارش توضیح داد که ، در هنگام تشدید آسم ، ممکن است درجه هیپوکسمی به طور دقیق درجه اساسی عدم تطابق تهویه-پرفیوژن را منعکس نکند. 

پالس اکسیمتری به تنهایی یک روش کارآمد برای غربالگری یا تشخیص بیماران مشکوک به آپنه انسدادی خواب نیست. حساسیت و ارزش اخباری منفی اکسیمتری پالس برای رد در بیماران با علائم خفیف تا متوسط?کافی نیست. بنابراین ، برای تأیید یا حذف تشخیص ، بدون توجه به نتایج غربالگری پالس اکسی متری ، به یک مطالعه پیگیری خواب نیاز است.

برای ارزیابی اشباع شبانه در بیماران مبتلا به بیماری انسدادی مزمن ریوی از اکسیمتری پالس یک شبه خانگی استفاده شده است. با این حال ، لوئیس و همکاران (2003) دریافتند که اشباع شبانه در بیماران مبتلا به هنگام اندازه گیری توسط خانگی تنوع شب به شب مشخصی را به نمایش می گذارد. 

ضبط در یک خانه ممکن است برای ارزیابی دقیق از اشباع شبانه کافی نباشد. گی (2004) اظهار داشت که برای بیماران مبتلا به که هایپرکاپنیای عمیق تری در روز از خود نشان می دهند ، برای رد سایر اختلالات تنفسی مرتبط با خواب مانند (سندرم همپوشانی) و سندرم هیپوونتیلاسیون چاقی ، پلی سومنوگرافی به اکسی متری پالس شبانه ترجیح داده می شود.

https://dafanok593.cabanova.com/