سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پالس اکسیمتر چه کاربردی دارد؟

نظر

پالس اکسیمتر دستگاهی است که بررسی می کند خون شما چقدر اکسیژن حمل می کند. این یک روش سریع و ساده برای یادگیری این اطلاعات بدون استفاده از سوزن برای گرفتن نمونه خون است.

معمولاً یک گیره کوچک در انتهای انگشت شما قرار می گیرد. (گاهی اوقات روی پنجه یا لاله گوش شما قرار می گیرد.) دستگاه یک پرتو نور را از طریق پوست می تاباند. سطح اکسیژن شما را با اندازه گیری درصد خون حمل کننده اکسیژن برآورد می کند. سطح اکسیژن (یا اشباع اکسیژن ، SpO2) روی صفحه نمایش نشان داده می شود.

در مطب پزشکان و بیمارستانها از پالس اکسیمتر استفاده می شود. ممکن است پزشک شما فکر کند ایده خوبی است که برخی افراد از آن در خانه استفاده کنند. این ممکن است شامل افرادی شود که بر سطح اکسیژن آنها تأثیر می گذارد. به عنوان مثال می توان به افرادی اشاره کرد که مشکلات قلبی یا ریوی طولانی مدت یا عفونی مانند COVID-19 دارند.

چرا در خانه برای COVID-19 استفاده می شود؟

معمولاً سطح پایین اکسیژن خون علائمی مانند خستگی یا تنگی نفس ایجاد می کند. اما با COVID-19 ، ممکن است علائم کمبود اکسیژن را نداشته باشید. پزشک ممکن است سطح اکسیژن شما را در خانه بررسی کند. این می تواند به شما کمک کند بفهمید چه زمانی به مراقبت های پزشکی احتیاج دارید حتی اگر علائمی ندارید.

پزشک شما احتمالاً به شما گفته است که هنگام استفاده از پالس اکسیمتر خود باید به چه شماره هایی توجه کنید. اگر نه ، در اینجا راهنمایی وجود دارد.